søndag 26. august 2012

Bestemors gamle Knittax...

...har kommet til hus og jeg er helt hekta! Jeg var på besøk hos bestemor og bestefar forrige helg og fikk ta med meg hjem bestemors til gamle strikkemaskin.






 En 60 år gammel Knittax strikkemaskin....dog ganske skitten og uten bruksanvisning. Tok en tur innom bensinstasjonen på vei hjem og høytrykksspylte den for støv og smuss, for så å jakte etter bruksanvisning... Det skapte litt hodebry de første to dagene, da det var vanskelig å finne på nettet. Jeg fant en tysk en som jeg dessverre hadde litt vanskeligheter med å forstå, men det var fine bilder og med litt ekstra tålmodighet og en liten tur på biblioteket fikk jeg den endelig opp å gå . Har til og meg fått strikket litt greier....




Når man har fått lagt opp masker på denne maskinen går det jammen meg fort å strikke! Det som tar tid er opplegg og felling...skikkelig nitidig arbeid...men man sparer vel tid på det uansett :-)









Måtte bare legge ved denne herlige reklamen for Knittax strikkemaskin :-) 
Ha det fint så lenge! Strikk i vei! 
klem Wibi


6 kommentarer:

  1. Å, så gøy!:-D Sånn vil jeg også ha! Og du: Supersøte figurer i innlegget under her!

    Klem fra meg

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er kjempegøy og man blir skikkelig hekta! Tusen takk for tilbakemelding på figurene :-) klem

      Slett
  2. Hei - har lagt ut en annonse om knittax bruksanvisning, norsk - tilsalgs.... den vises snart på Finn.no

    SvarSlett
  3. Jeg skal selge en Knittax strikkemaskin, vet du om noen som er interessert?
    Mvh Håkon

    SvarSlett
  4. Ja ja ja ja ja jeg vill ha knittax legg den på finn.no nå jeg vill ha det jeg er en strikkediva!!!

    SvarSlett
  5. fant en bruksanvisning på svensk
    http://handarbete.appelklyftig.com/#post152

    håper den kan duge =)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...